360VR markkinoinnin työkaluna

Mitä 360VR-esitys voi pitää sisällään?

360VR-esitys on audiovisuaalinen kokemus ja sen houkuttelevuuteen kannattaa panostaa. Esitys voi pohjautua esim. dronella tai silmän tasolta kuvattuun materiaaliin, mutta aina ei tarvitse tyytyä pelkkään tilojen visuaaliseen esittelyyn. Kokemusta voi lähteä kehittämään rikkaammaksi lisäämällä kokonaisuuteen uusia, tai asiakkaan jo olemassa olevia materiaaleja kuten äänimaailmaa, grafiikkaa, videoita tai verkkosivuupotuksia.

360VR-esitykseen voidaan yhdistää muun muassa:

  • 360-tilaääniä luomaan tilan tuntua ja narraatioita esittelemään tiloja
  • Videoupotuksia saumattomasti osaksi kierrosta – osa näkymästä 360-kuvaa ja osa videota
  • 2D- ja 3D-grafiikkaa
  • Erillisiä videonostoja – esim. YouTube-videoita
  • Kuvia ja kuvagallerioita sekä info- ja tuotekortteja
  • PDF-tiedostoja – esim. ravintolan menu tai esite
  • Nettisivu tai nettikauppa iframe-upotuksena
  • Yhteydenottolomakkeet tai asiakaskyselyt ja -palautteet
  • Sosiaalisen median jakonapit
  • Ja lähes tulkoon mitä tahansa muutakin. Kysy vain rohkeasti jos sinulla on ajatus mitä kierrokseesi haluaisit upottaa.